10 september 2012

Suris

En väldigt dålig nackdel med kombi är att man inte riktigt
passar in någonstans. I beklädnads måste oftast vi som går
kombi få "specialinstruktioner", och det känns inte alltid så bra.
Annars fick jag höra idag att någon som går gymnasiet hade
sagt att "de som går kombi borde inte få bli studenter".
Varför då om jag får fråga? Det krävs godkänt i 4 ämnen och
tillräckligt med kurser, och det har vi. Det är ju inte som
om vi kommer undan lättare eller ngt, vi har det ju egentligen
svårare, eftersom vi faktiskt går två utbildningar på samma
gång. Sen kan jag ju säga att min personliga åsikt är att jag
inte förstår de som går i gymnasiet, eftersom de skriver studenten
i typ 7-8 ämnen (?) helt i onödan när man bara behöver 4.
 Vi som går kombi får ju dessutom en yrkesexamen på köpet, 
vilket är jättebra att ha. Sen kan jag ju säga att kombi är inte direkt enkelt
heller, förutom kurserna som i sej är svåra måste man dessutom
försöka vara på två ställen samtidigt ibland när det krockar.
Som sagt är ju det här min åsikt, och jag respekterar alla som har valt
gymnasiet likaväl som jag respekterar alla som har valt yrkes,
själva pointen är väl att alla ska få välja det som är bäst för dem,
utan att någon suris kommer och gnäller om det. :)

Annars var det ju hörförståelse idag. Efter en halvtimme fungerade
alla hörlurarna något sånär, och provet började. Kan säga att det
var ganska svårt, speciellt eftersom det var skitkallt och mina
hörlurar skrapplade hela tiden. Liite distraherande. Jag hoppas
hur som helst att det gick bra, men man vet ju aldrig :/

Förutom det har det varit en riktigt bra dag, lärdomsprovet går framåt
och så vidare. (framåt och så vidare XD) Själva klänningen börjar
bli klar, så snart är det bara fodret och dekorationerna kvar :)
Och textdelen -.- Som jag ska försöka jobba med ikväll -.- -.-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)