20 juli 2012

Hopplöshet

Ikväll är det fredag och även jeppisdagar, vilket betyder att det
nästan är obligatoriskt att fara ut och festa. Jag är inte speciellt
taggad faktiskt, jag har ett jobbigt problem som behöver lösas
före kvällen (förutom det vanliga kläd-problemet då)...

Att det är sommarlov och jag är helt ledig just nu borde ju
betyda att jag kan lata mej riktigt ordentligt och slappna av,
men det gör det inte. Istället blir jag otroligt stressad och
känner att det är en massa saker jag borde göra, tex; enkla
saker som diska, städa, gå ut och gå osv, men även stora
saker som öva till studentskrivningar, hitta jobb, planera hela
min framtid NU osv.... Då slutar det oftast med att jag känner
mej hopplösast i världen och inte får nånting gjort istället.
Jag går liksom i baklås. Just nu orkar jag knappt laga mat ens.
Bara på det är det ju en massa press; det ska vara nyttigt, billigt,
riktig mat (ingen skräpmat alltså) osv. 

Dehär större sakerna som framtiden tänker jag ständigt på och
stressar över, vilket gör att jag blir överdrivet stressad över
småsaker också, som inte alls är särskillt viktiga. Vem bryr sej
om 2 år vad jag har på mej ikväll egentligen?? Ingen, lol.
I alla fall, idag ska jag istället för att skriva en lista på allt jag
måste göra ha mottot att "göra så mycket jag orkar", det
brukar bli mer gjort då. Nu ska jag börja med maten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)