26 mars 2012

Food

Sen jag flyttade i min egen lägenhet har jag blivit så otroligt
intresserad av mat. Förut vägrade jag laga mat, och om jag
försökte så blev det bara skit. En beskrivning på mitt
potatismos som jag gjorde på husa i åttan är:
Kallt, salt och för lite av allt. Hm.
Men nu har jag börjat tycka att det är jättekul att laga mat!
Att äta det sen är inte så viktigt, det roliga är att laga, och
att laga så det ser fint ut. Därför har jag kommit på den
smarta iden att jag ska ta kort på allt jag lagar och skriva
hur man gör, som en liten kokbok för mej själv.
Om jag har lust kanske jag slänger in ngt "recept" hit
också. Alla hälften av mina maträtter innehåller räkor
och andra hälften svamp i någon form är väl inte så
viktigt :P Jag testade just att laga en burrito, och det
blev supermegagott! Nu ska jag titta lite på OTH
innan jag börjar med läxorna, ha det gott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)