8 januari 2012

Mera galet

Igår såg jag 5 filmer och hann börja på en sjätte
innan jag struntade i min myskväll och for och hade
kul med lite folk. Kl 3 på natten.
Det här med att vända tillbaka på dygnet funkar
inte riktigt... När jag vaknade for jag och hämtade
mat från Asian Garden (jag har längtat i månader),
och mmmmmm vad det är gott! Det bästa är att jag orkade
inte ens halva, så nu får jag äta gott senare också :D
Idag är tvätt & städdag. Yeeeeey. Jag har jättesjukt i mitt
ena knä, från inatt (hehe, neej varför får ni inte veta :P),
och nu har jag också sjukt i mitt andra knä, för jag halkade
och lyckades slå det i matbordet :S Dessutom var det någon som
tappade en flaska i golvet inatt, och dum som jag var ville jag hjälpa
till att sopa upp. Med händerna. En glasflaska. Aj.
I alla fall, jag tänkte skriva lite recension här nu:

1. Contagion
Filmen visar hur det kan bli om en epidemi som
är riktigt dödlig tar fart. Det börjar med en enda människa,
men efter bara en månad har det spritt sej otroligt,
och hela världen är i kaos. Jätteintressant film, och det kan ju
faktiskt bli så.
4/5

2. In Time
Utspelar sej i en annan verklighet där tid är det enda man
kan betala med, och efter att man har fyllt 25 åldras man inte mer.
Då måste man arbeta för att få tid, och när ens tid är slut dör man.
De rika kan leva i flera hundra år, medan de fattiga oftast
lever med bara några timmar i taget. Förstås är det någon som vill
ändra på dethär, och så blir det en massa action och grejer.
Den var faktiskt bra, och jättesnyggt gjord.
4/5 

3. Abduction
Handlar om en kille som en dag hittar sej själv på en
sida med försvunna barn. Mittiallt är han och hans flickvän jagade
av en massa bad guys, och jag hann ärligt inte riktigt med,
inte ens i slutet fattade jag helt varför han var så jagad av alla.
Men eftersom killen spelades av taylor lautner har man iallafall
ngt snyggt att titta på :P
2/5

4. Trust
Handlar om en 14-årig tjej som börjar chatta med en 15-årig kille.
Sen bestämmer de sej för att träffas, och han visar sej var över 40 år.
Hon tror att han älskar henne, och han våldtar henne på ett hotellrum.
Filmen handlar mest om hur hon mår efter det, först är hon helt övertygad
om att han ännu älskar henne och att de är tillsammans, men sen inser
hon hur det egentligen är. Det händer egentligen inte så mycket i filmen,
utan är mest om hur hon själv och de i hennes omgivning mår.
Det är egentligen inte alls min typ av film, men den var faktiskt skitbra.
4/5

5. Transsiberian
De gifta Jessie och Roy har varit i Kina och nu ska de hem längs
transsibiriska järnvägen som tar ca. en vecka. I deras kupe bor också ett
annat par, som jessie tycker verkar lite konstiga. Denhär filmen var
också skitbra, men personerna var så löjliga. Roy är rent ut sagt korkad,
och fattar aldrig ngt. Jessie är som en liten rädd hare när hon hittar sanningen.
Som sagt, bra och sevärd film, men testa att inte bli irriterad på Roy. Det går inte.
3/5

6. The Number 23
Filmen var bra och intressant i början och mitten, men sen mot slutet blev den
megainvecklad och jag orkade inte riktigt hänga med. Det handlar om
en man som läser en bok och sedan börjar se nr 23 överallt,
vilket gör honom knäpp. I slutet var filmen jättetråkig.
3/5

7. Fight Club (den såg jag typ i torsdags?)
Jättebra film, det handlar om 2 killar som börjar slåss med varandra
för att typ känna att de lever, och sedan vill flera vara med,
och tillsist har det blivit till en jättestor grej. Det mesta av handlingen
var jättebra, men jag tål helt ärligt inte filmer där det är 2 stycken, och den
ena är typ jätteond elr ngt, och sen visar det sej att de är samma person.
Jag vet inte varför, men det förstör alltid hela handligen för mej.
4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)