9 januari 2012

Mat

Eftersom jag är så otroligt bra att laga mat så tänkte jag
lära er hur man lagar min mycket invecklade favoritmat :D
By the way köpte jag en ny liten söt kastrull idag ^^

Okej, börja med att kolla att du har diskat allt du behöver
(om du nu inte vill ha skitiga saker, inte vet jag)
 Sätt vattnet och koka och häll i lite olja och mycket salt!
 Medan du väntar på att vattnet ska börja koka 
(tar lååång tid), häll svampsåspullvret i söta kastrullen.
 Häll i lite mindre än 2 dl vatten.
 VISPA HÅRT!
 Men inte för hårt...
 Om du inte äger en sax kan man öppna påsen med våld,
men det finns dåliga konsekvenser med den metoden...
 Om du bryr dej om hygienen kan du stoppa makaronerna
i en kaffeburk, istället för att lämna dem på bänken :)
 Nu kokar vattnet! :D
Finally. Inser ni hur mycket jag hann göra där?!
 Häll i en passande mängd makaroner, beroende på hur
hungrig du är. Dethär är föresten makaroner med ost i färdigt.
 Vrid på den andra plattan en stund före. Man ska egentligen koka
upp såsen, men eftersom man måste röra hela tiden blir
det kortare om man låter plattan värmas upp först.
 Det behövs inga glas om man bor ensam ;)
 Vispa somsagt såsen HELA TIDEN. 
Annars bränner den fast eller blir äckligt klumpig.
 Häll upp på tallriken.
 Ät.
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)