25 december 2011

Min plattångsfamilj

Jag håller på att testa min nya plattång, och kom därför på
att skriva historien om mina 4 plattänger (som alla fungerar).
Nej, jag brukar inte använda alla fyra på samma gång, och ja,
dethär är säkert jättetråkigt att läsa. Does it look like i care? No.

Sååå, min första plattång fick jag någon gång i lågstadiet tror jag,
jag fick den nämligen från jultidningarna. Jag hade alltså sålt tillräckligt
för att välja en plattång. Get it? I alla fall jag plattade glatt håret (inte ens
nära så ofta som jag gör nuförtiden, utan mest om jag ville vara fin eller så.)
Sen nångång fattade jag att ahaaa, man kan locka håret med en plattång också!
Tyvärr gick det inte med min plattång, för den var fyrkantig :( Alltså blev lockarna
konstigt fyrkantiga. Eftersom jag ändå hade haft den ett par åt lyckades jag
övertyga min pappa om att jag borde få en ny,
som man dessutom kunde locka håret med. Så vi for iväg till Chlas Ohlssons
och köpte en locktång/plattång. Det var en locktong, men man kunde byta
ut själva "lock-delen" mot ngt som man kunde platta med. Locktången var bra,
men detdär att platta med sög. Jag prövade en gång, och förutom att man måste
vänta ca. 100 år så blev det inte platt heller. Jag fortsatte använda min locktång
till att locka håret med och min fyrkantiga plattång till att platta med.
Sedan gav jag locktång-platt-grejjen en chans till, och då gick den i 2 bitar.
Lol. Nåja, efter ett tag bestämde jag mej för att köpa en rund plattång i alla fall,
så jag gjorde det, och den var fantastiskt bra :D Man kunde t.o.m. välja
hur varm man ville att den skulle vara :) (jag vet inte om det är ovanligt eller inte,
men det är enda plattången jag har sett som är så.) En fråga sådär annars,
varför är pojkar så rädda för plattänger? Speciellt om man säger att de är
200 grader varma? I alla fall, för ett tag sen fick den ngt fel, den blev bara
varmare och varmare tills den stängde av sej själv, dessutom luktade den bränt
plus att det kom rök från den. Så jag köpte en ny (rund) som var typ likadan,
och den använder jag nu. Men så behövde jag en ny hårfön, så jag önskade
en till julklapp, och så fick jag ett såndär paket med både hårfön och plattång i :D
Så nu ska jag testa (på löshåret) :) Så jag har alltså 4 plattänger nu,
fast en hotar ju somsagt att bränna håret av mej, så den använder jag inte.
Men nu kan jag ju i allafall ha en här hemma som reserv, och två i min lägenhet.
Man vet ju aldrig vad som händer :P

Ett annat roligt fakta: För ett tag sen (tror det var i somras) bestämde jag
mej för att börja spara alla hårfärgsburkar. I hela mitt liv har jag färgat
håret massor med gånger, men jag tror nog att dethär året tar priset. Våren 2011
hade jag färgat lite, jag tror inte det var många hårfärgsburkar då.
Men sedan i början av sommaren har jag samlat på mej 15(!!!!!!!!!!!) hårfärgsburkar.
Ni kan gissa hur mitt hår mår. Just nu är de på lite olika ställen, men när jag har flyttat
ska jag samla alla på min bokhylla för att påminna mejsjälv om att ALDRIG göra så igen.
Jag brukar alltid klaga på att mitt hår är tunt och svagt, men nu inser jag att det är
ju helvetes starkt om det har klarat allt detdär! :)
Jag ska föresten beställa nytt löshår riktigt snart, och när jag har blivit
blond igen (i will be) så kommer jag aldrig att färga håret igen (förutom utväxten).
Åtminstone inte på några år. Och jag lovar, om ni ens hör mej säga att jag skulle vilja
färga håret, SLÅ TILL MEJ TACK!

Sen brukar jag alltid göra ett sorts collage efter nyår, med en bild på mej
för varje månad, det ska bli intressant att se dethär årets :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)