27 november 2011

Skolan...

Jag ska varna er redan nu; min uppdatering är väldigt ojämn. 
Ibland har jag vissa dagar (som idag) då jag bara skulle kunna blogga hur mycket som helst. 
Oftast har jag dagar då jag inte har det minsta lust att blogga. 
Jag har haft flera bloggar genom åren, och det är alltid likadant; 
jag känner press att jag MÅSTE blogga hale tiden, vilket slutar med att jag deletar bloggen. 
Denhär gången kommer jag bara att uppdatera när jag verkligen vill, o
m det så blir varenda timme ibland och flera veckor emellan ibland. 
Så, nu vet ni det :)

Dethär inlägget skulle egentligen handla om ngt helt annat, nämligen skolan. 
Vissa hatar skolan, vissa älskar den. Jag? 
Jag typ står ut med den. Jag älskar att sy kläder åt mejsjälv, 
och det är roligt att vara med sin kompisar :) 
Men så har vi ju de tråkiga ämnena, som matte, modde o.s.v.... 
De är inte svåra, även om jag har gymnasiekurser, 
utan jag ser dem mest som ett nödvändigt ont jag måste ta mej igenom, för utan utbildning går det ju inte. 
Jag har alltid haft det lätt i skolan. Jag är inte smartare än alla andra. 
Jag pluggar typ 1 gång per år. Jag har helt enkelt tur. 
På något sätt fastnar det lärarna säger i mitt huvud och ramlar sen ner på pappret när vi har prov. 
Kanske jag har bra minne, inte vet jag. Just nu har vi LiA, 
så vi har ingen skola överhuvudtaget, vilket är naaaajs. 
Men jag saknar att sy, å jag far till skolan ibland för att göra det (har ingen egen symaskin). 
Efter jullovet börjar skolan igen, och typ vecka 12 elr 13 börjar vi ha kurser i gymnasiet. 
Det betyder att vi kommer missa en jävla massa i yrkes, 
så jag kommer antagligen att måsta arbeta in 24/7. 
Å andra sidan har jag en hel del spännande saker att se framemot efter jul, så jag klarar mej nog :P 
Nu ska jag damsuga...

By the way: jag komr nångång att skriva ett inlägg med lite mer info om mej, för er som inte vet vem jag är :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)