27 november 2011

Superlångt inlägg om mitt hår :P

Jag har ändrat designen helt, så att det inte ska vara så jobbigt att läsa som det var förut :) 
Just nu är jag jätteexcited, guess why? 
För att jag har kommit på hur jag ska göra med mitt hår! 
Okej, så ända sedan jag var liten har jag tyckt om att ändra mitt utseende. 
Inte för att jag aldrig är nöjd och hatar hur jag ser ut, 
utan för att jag tycker det är roligt och för att jag tröttnar fort. 
I början handlade det bara om att klippa pannlugg ibland, 
sedan började jag färga mer och mer, och nu senaste halvåret har jag använt löshår. 
Genom åren har jag haft allt från platinablond, svart, mörkbrun, ljusbrun, rödlila(!), 
orange, lila med orange, lite blått, lite rosa, lite rött o.s.v. 

Jag är naturligt blond (eller var), men jag antar att det har mörknat nu. 
I allafall, de senaste åren har jag haft antingen superblont eller supersvart 
(eller båda, blandat med lite andra färger). I somras var jag blond, 
och då skaffade jag löshår för första gången (clips). 
Jag hade längtat efter det huuur länge som heldst, och nu hade jag äntligen arbetat 
och fått tillräckligt med pengar. Jag älskar mitt löshår, utan att överdriva :P 
Den som kom på det borde få nobelpriset elr ngt. 

Sen för några veckor sedan färgade jag både mitt eget hår och löshåret svart. 
Så nu ser jag alltså ut så. 
MEN. Jag färgade inte svart direkt, utan ville egentligen ha rött, vilket failade, 
så jag färgade svart över, vilket inte funkar sådär jättebra. 
Varenda gång jag duchar far massor av färgen ur, så nu har jag lite 
skiftningar i rött och mörkbrunt. Det är faktiskt snyggt, men jag oroar mej för att det 
snart ska bli för stor skillnad mellan mitt eget hår och löshåret. 
Så när den dagen kommer, när löshåret och mitt eget hår inte längre är lika färg, 
då färgar jag tillbaka till blond. Det blir antagligen nångång till våren. 

Jag ska såklart bli superblond. När jag har tillbaka den blonda färgen ska jag 
skaffa nytt löshår och sätta fast permanent i mitt hår, med tejp (åsikter om det?) 
Clips är nämligen jättejobbigt, specillt om man är blond (direkt man får utväxt syns det) 
och när man festar får man hela tiden oroa sej för att det ska lossna. 
Jag tänker inte slösa pengar på färg för det gamla löshåret, 
det är redan slitet och kommer antagligen att bli helt hemskt om jag torterar det 
med blekning. Jag tror faktiskt att det blir enklare, snyggare och antagligare billigare 
i längden om jag köper nytt istället. 

Så det är alltså min plan :) 
Bli blond igen och skaffa permanenta extesions lagom till sommaren ungefär :) 
Det värsta är att jag har ingen aning om hur jävla fult mitt hår kommer att se ut efter en avfärgning :/ 
Och då måste jag ju gå utan löshår också :( Men det ordnar sej :) 
Nu ska jag tvätta...
Såhär ser jag alltså ut nu, ungefär. Och sådär blond var jag för några veckor sen.

Helblond och med mössa. 
Mössa är ett bra knep om man inte orkar sätta i löshåret ordentligt ;) 

Älskar effekter med rosa & blått 
(även om den vänstra bilden är lite väl mycket).

 2 bilder från förra året.

Jag har somsagt haft både svart och blont ganska ofta :) 

 Mååånga år sen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)