4 mars 2019

Det tinar upp

Hejsan hejsan!
De senaste 2 månaderna har min inspiration varit död. 
Det har varit ganska jobbigt; jag inredde mitt dröm-syrum, 
och så har jag knappt ens använt det. Men jag har inte haft sylust, 
och knappt någon läs- eller sticklust heller. Jobb och skola har 
tagit mycket tid, vädret har dragit ner humöret osv. 
Men så igår läste jag en bok om inredning och hemmafix, 
och inspirationen väcktes! Jag skrev en lång lista med olika 
sy- och inredningsprojekt som jag vill göra i vår/sommar, 
och även om alla knappast blir genomförda är det ändå roligt 
att äntligen kunna drömma lite! Igår satt jag också flera timmar 
i syrummet, där ett nytt överdrag till strykbrädan syddes, 
och så planerade jag hur jag ska avsluta min hexagon-quilt. 
Jag har ju hållit på med den ett par år nu, och känner att den 
så småningom börjar vara klar :) Jag grävde också igenom min 
tygrest-låda efter tyger till ett nytt projekt som jag kom på, 
men vad det är tänker jag tyvärr inte avslöja riktigt än. 
Ibland lönar det dock sig att man sparar alla överlopps tygbitar ^^ 
Jag har också tittat på diverse sömnadsvideor på youtube, 
letat mönsterböcker, och planerat tygshopping. Förhoppningsvis var 
det här vändpunkten efter att inspirationen varit stelfrusen halva vintern :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)