8 januari 2019

Books i want to read

Jag tycker att vi börjar året med en sån här lista: böcker som jag 
gärna vill läsa detta år. Nästan alla är fortsättningar på någon serie 
jag gillar, och det här året ska jag ju försöka att inte börja med så 
många nya böcker, utan satsa på omläsningar och uppföljare.

För mig nya böcker:


Tongues of Serpents är sjätte boken i Temeraire-serien.
Jag gillade ju bok 1-4 jättemycket, men sen blev jag så besviken
på femman att den här bara har lämnat i över ett år...
Boken utspelar sig under Napoleon-tiden, med drakar.

Den vite ryttaren är del 2 i serien The Saxon Stories, och eftersom
jag verkligen gillade ettan vill jag fortsätta med serien. 
Boken handlar om vikingar i 800-talets England.


Jag håller för tillfället på med bok 4 i Throne of Glass-serien,
och målet är ju då att läsa ut denna fantastiska serie i år, först genom
att läsa om bok 4 & 5, och sedan ta mig an dessa två!



The Winter Witch är del 3 i Winternight triologin, Jag älskade ettan, gillade
tvåan och hoppas att trean är svinbra ^^ Courting Darkness är en spin-off
från His Fair Assassin-serien, som jag verkligen gillade. Jag har skjutit upp
att läsa om den serien i väntan på den här boken, men nu ska hela serien
(3 böcker) läsas om! Deathcaster är fjärde och sista boken i Shattered Realms,
och även om de andra böckerna inte har nått upp till författarens tidigare serie
vill jag förstås läsa slutet :)


 Med Segelbåt till Sibirien fick jag som tips av en kollega, och den 
lät som en bok i min smak, så det ska bli intressant att läsa den :)

Serier jag vill läsa om:


Det är framförallt två serier som jag älskade som tonåring
(och fortfarande älskar på ett nostalgiskt sätt) och som påverkade
mig mycket; Harry Potter och Twiligt. Nu som då läser jag om dem,
och i år tror jag att det får bli Om jag kunde Drömmas tur.


Som jag nämnde tidigare i inlägget vill jag läsa om dessa för att kunna
läsa uppföljarna utan att bli helt förvirrad sen.


Dessa tre serier har jag inte läst på länge, och det känns som att det börjar 
bli dags :) The Lunar Chronicles är en av mina favoritserier, Edens blod
likaså, och Alice i zombielandet vill jag nu bara läsa om även om den
inte var så väldigt bra.


 Dessa två tror jag att jag ska beställa hem i pocketform, eftersom de var
bra och jag vill ha dem i min bokhylla (lånade från biblioteket tidigare).


Denna serie vill jag jättegärna läsa om, men jag vill låna den från
biblioteket och de har den inte i Jeppis :/


Dessa två serier vill jag läsa om, Magikerna hann jag redan med
första boken förra året, och Frostfire vill jag läsa nu när det är snö :P

Så åtminstone några av dessa böcker ska jag väl lyckas läsa i år? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)