1 november 2018

Livet rullar på

Hej hej!
Här är det ju pinsamt tyst. Så blir det när man har fullt upp med
skola, jobb, kompisar, läsning, stickning, och livet i allmänhet.
Denna vecka studerar jag flitigt, jag uppdaterade bl.a. mitt första
hjälp-kort igår. Stickningen flyter på, och läsandet har jag
återigen kommit igång med. Jobbet tar ju sin tid, och nu när det
närmar sig jul blir det ju roliga saker såsom julfester och grejjer
att engagera sig i som ordinarie ^^ Nu i november har jag jobbat
ett år på min arbetsplats, och det var faktiskt ett av mina nyårsmål,
att jobba ett på en och samma arbetsplats. Och några planer på att
sluta har jag nu inte heller så ^^ Det känns definitivt som att jag är
inom rätt område :)

I helgen ska jag och Jani ha spelkväll med besök från Vasa och
grannhuset, och så ska jag försöka hinna träna också. I förrgår
bakade jag en cheesecake, och den fick så bra betyg som "nästan på
nivå av blåbärspaj" av Jani ^^


Förra veckan fick jag både mera garn och stickor av mamma,
så för tillfället har jag igång 3 olika stickningar :P


Jag har också lärt mig att laga chokladkräm (det var jätteenkelt),
så det ska jag bjuda på i helg ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)