14 juli 2018

Soliga veckan

Wupps, hehe, jag som hade tänkt blogga extra duktigt denna vecka 
eftersom jag är gräsänka, det failade ju lite... men eftersom jag inte 
har velat sitta ensam hemma har jag råkat fylla upp med nästan 
för mycket program istället ^^ På tisdagen for jag och Bella till 
sunds, erkinhalli och diverse andra butiker, samt njöt av det fina vädret. 
På onsdag for jag hem till Maxmo, där jag plockade blåbär, fick god mat, 
provkörde en bil och simmade. På torsdagen steg jag upp kl 7, 
joggade (och gick) 5 km, och sedan for jag och mamma direkt och simmade 
till Finnholm. Sedan har jag jobbat en del, och igår kväll hälsade vi på 
avlägsna släktingar samt for hela familjen till Pedrinas och åt ^^ 
Vi hann också köra via gravgården, samt återuppleva barndomsminnen när 
vi bråkade om vem som måste sitta i mitten av baksätet :P Det är ju solklart 
att minsta barnet ska sitta i mitten, men lillasyster lovade att när hon får barn 
ska hon minsann tvinga äldsta barnet att sitta i mitten xD Vi (jag) har också 
fått motta flera jättefina förlovningspresenter <3  Hur som helst, jag försöker 
njuta av livet som ensamboende så länge det varar, och göra sånt som jag 
inte "får" annars :P T.ex; ha knappnålar i sängen, inte torka av stekpannorna 
efter disk, åka till Prisma i träningsbyxor o.s.v. ^^


Såhär ser jag ut nuförtiden. Snart är större delen av håret min
naturliga färg, det har inte hänt sedan jag började färga håret
år 2005 (!).


Jag och Bella åkte till Kackur i Larsmo på tisdagen och åt glass.


Där var det varmt och fint.


Jag har inte lagat mat på spisen på hela veckan, istället har jag
levt på kall mat och av att snylta på kompisar och familj :P


På tisdagen planterade jag om hälften av alla våra blommor
kl. halv tolv på natten.. O.o Alla våra blommor växer nu som
ogräs tack vare nya krukor och sol ^^


Senast jag plockade blåbär var av tvång och antagligen också år 2005.


Mamma serverade god mat där salladen var från eget land.


Pikkalaka <3


Luna njöt av värmen på sitt eget lilla sätt.


Och Pedrina levererade stora och supergoda burritos som vanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)