5 mars 2018

Enkel collegetröja


För några dagar fick jag färdigt denna fina tröja,
och jag har hunnit använda den en hel del också :)


Jag har använt samma mönster som till alla mina andra
collegetröjor (från Jenny Hellströms bok), och hela tröjan
är ihopsydd med overlock. För en gång skull lade jag inte
till några extra detaljer, jag ville bara ha en enkel men snygg
vardagströja :)



Jag har försökt mönsterpassa en del, men det gick inte alltid
eftersom få sömmar är raka och går enligt tygets mönster...


Jag är supernöjd, och i och med att denna blev färdig
bestämde jag samtidigt att ha köpstopp på tröjor under
hela 2018, av den enkla anledningen att jag har alldeles
tillräckligt många redan. Sy tröjor får jag dock självklart göra :)
Vad jag borde ha köpstopp på inom sömnad är ju gråa tyg,
men så drastisk ska jag nu inte vara ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)