17 februari 2018

Tygshopping

Idag hade jag en ledig dag, och den använde jag till att åka till
Kokkola och shoppa ^^ Jag har velat göra det sedan typ oktober,
och i och med att jag kom igång med sömnaden igen tyckte jag
att jag behövde lite nya tyger att bli inspirerad av :)


5 vackra tyger blev det sist och slutligen, alla köpta från HH kangas.
Vid HH kangas har de en hel hylla full med tunna "quilttyger", som är
sorterade efter färg. Lite väl dyra (runt 20 €/m), men sååå fina att titta på!
Jag gav mig själv tillåtelse att välja två olika och köpa en halvmeter av
varje :)


Först ut har vi ett ganska stadigt men tunt stretchigt tyg som var
på rea (9,95 €/m). Det tänkte jag sy en mysdress av.



Det här tycker jag påminner om såna där blåblommiga kaffekoppar ^^
Det var också på rea, jag fick en meter för 6,50 €!



Det här vintriga tyget var ett av mina två utvalda, det syns inte 
så bra här men i verkligheten glimmar det i silver också ^^



Och det här var det andra tyget. Jag tror jag visade det redan i höstas,
jag har nämligen tittat på det förut. Så gulligt ^^




Och till sist har vi ett typiskt "Daniela vinter 2017-18-tyg"; mönster
som "står ut", grått, och ska bli en collegetröja xD

En lyckad Kokkolatripp blev det, och efteråt åkte jag vidare
och hälsade på släkten och en supergullig hundvalp ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)