28 augusti 2017

Vad jag sysslar med

En snabb uppdatering; Jag har sommarjobbat färdigt, 
jag har påbörjat min 12 veckor långa praktik, 
jag har firat villaavslutning i Kalajoki (med simning!), 
jag har läst förvånansvärt många böcker, och jag har köpt 
regnjacka och gummistövlar för första gången sedan lågstadiet. 
Men nu till det viktiga; vad har hänt på sömnadsfronten?

Jag har:
* Samlat på mig en hel del superfina tyg som bara väntar
på att bli sydda i


* Städat min sy-hörna och gått igenom alla mina tyg
och sytillbehör så att jag vet vad jag har

* Sytt en overlock-cover (sneakpeek)


* Köpt mera öljetter

* Spikat fast 16 öljetter

* Lånat två sömnadsböcker från biblioteket


* Ritat av och klippt ut 21 mönsterdelar till 4 olika plagg

* Förfasat mig över hur svårt det är att se vilken mönsterdel
man håller på att rita av


* Pinterestat och hittat nya projekt för spilltyg

* Sammanställt en lista över mina pågående projekt

* Gett upp en del pågående projekt som hållit på
x-antal år

Så, ja. En hel del har jag hunnit med, och det mesta hände
idag x) Imorgon ska jag lägga ut mina nyritade mönster
på tyg och bestämma vilket tyg som ska bli till vad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)