6 augusti 2017

Husbilsresan 2017

Hej, nu ska jag berätta om vad jag och Jani har sysslat med denna
vecka! Jag blev (någorlunda) frisk till sist (jag hostar ännu), och för
exakt en vecka sedan hoppade vi i husbilen och körde iväg, precis
som vi gjorde förra sommaren :)


Vår första destination var Ahvenlampi camping, där vi stannade
två nätter och hann med en del promenader, bokläsning, sömn,
bordtennis och simning!




Vi gick bl.a. förbi denna gamla teater mitt ute i skogen.


Sedan körde vi vidare mot Juva camping, där vi grillade massor med gott ^^




Vi spelade också minigolf (Jani vann) och Yatzy (jag vann).
På onsdagen körde vi iväg mot Tammerfors via Lahtis, och det regnade
i princip hela vägen. I Tammerfors for vi såklart till Ikea, där vi köpte
en massa växter (vår lägenhet börjar bli en djungel snart, vilket åtminstone
jag tycker är en positiv sak). Vi for också till Idea park, där jag shoppade
förvånansvärt lite, bara två tröjor och lite tyg. På vägen till Tammerfors
hade jag också fått lite telefonproblem, Jani råkade nämligen stänga av
min telefon, och pinkoden kom jag inte ihåg, så den fick jag upplåst
först på torsdagsmorgonen O.o



Vid Ikea köpte jag också denna trälåda, för den som inte vet
älskar jag att skruva ihop Ikeamöbler, och denna var ju för söt.
Vi köpte också en skohylla som jag fick skruva ihop ^^
På onsdagskvällen bestämde vi att nej nu får det vara 
färdigcampat för denna gång, och så körde vi hem!
Och det var min "semester" för i sommar det.

Igår var vi förresten på bröllop, vilket var jättefint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)