19 januari 2017

Planer och funderingar

Och nuu är jag officiellt igång med lärdomsprovsskrivandet
för våren. Jag har skrivit en hel sida idag, vilket för vissa kan
verka mycket och för andra lite, men för mig är det ganska bra
med tanke på hur omotiverad jag har känt mig hela jullovet.
Sedan har jag också sökt runt lite efter litteraturtips, kommit
fram till hur jag vill strukturera upp hela den skrivna delen,
samt löst ett problem som jag har funderat på ända sedan början.
Så det går bra nu alltså! :D Då är det väl bara att fortsätta då ^^

Sådär annars mårar väl det mesta på i vanlig takt. Sömnaden har
varit helt på paus (förutom hexagonerna) under jullovet, delvis
p.g.a. jobb och allt annat, delvis p.g.a. att jag helt enkelt inte
har varit hemma så mycket. Men nu när jag kommer att vara hemma
massor kanske jag hinner klämma in lite symaskinstid också ^^
Läsandet detta år har börjat ganska dåligt enligt mig; 4 böcker
har jag läst, och de var alla omläsning, och dåliga sådana ännu till.
Ska dock snart försöka ta tag i årets första "nya" bok :)

Jag har egentligen inga exakta nyårslöften, men jag har nu tänkt
att jag ska undvika hissen så mycket det går, samt försöka äta
ordentligt, vilket innebär att jag ska laga ordentlig mat minst en
gång om dagen, samt försöka hitta nya recept och ingredienser
och utvidga min matlagning lite :)

Det enda som hotar alla mina planer om lärdomsprov, sömnad,
läsning och matlagning är väl min nya telefon, där jag har
hittat en massa nya roliga appar att leka med x)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)