14 oktober 2016

Hexagon quilt


Här ser ni vad jag har pysslat med mellan läxlagningen de senaste
dagarna, hexagon quilting! Vad det ska bli? Ingen aning!
En filt? En kudde? En klänning? Who knows, det enda jag vet
är att den växer ^^


Hexagonerna klipps ut, pressas mellanlägg på (inte ett måste),
viks ihop runt små pappershexagoner, stryks, sys ner för hand och
sys sedan ihop med varandra förhand. Om man ogillar handsömnad
är det här alltså inte det bästa projektet, men jag älskar ju sånt så
det här är perfekt :D Dessutom är det lätt att ta med, det enda man
behöver är hexagoner så långt som till sömnadsdelen, sax, nål och tråd.


Och såhär ser de ut på baksidan. Jag tycker det är roligast att sy blommor
som jag sedan syr fast i själva projektet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)