6 september 2016

Dagistant och bokhylleräddare

Nu känns det verkligen som att skolan har börjat påriktigt,
igår startade nämligen profileringen. Nu till tredje året har
man alltså valt en inriktning, och jag valde småbarnspedagogik,
vilket betyder att jag kommer att bli behörig barnträdgårdslärare
för 0-5 år. :) Igår var det då småbarnspedagogik hela dagen,
vi fick massor av information, jag blev lite klokare, jag anmälde
mig till en extra kurs, och jag känner mig riktigt taggad! :D
Idag har jag filosofi, vilket jag inte är riiiktigt lika taggad inför,
men det ska väl nog gå det också ^^

Igår gick min bokhylla sönder. The horror. Min bokhylla är en
ganska skranglig variant, som består av fem hyllor. Den mittersta
är fastskruvad i sidorna, men resten hålls bara uppe av plastpluppar,
så när man försöker pråppa in för många böcker i hyllan på
bredden trycks sidorna ut och hyllorna räcks inte på plupparna
längre, och faller då ner. Och det var det som hände med de två
översta hyllorna. Som tur har jag ju min "knight in shining armor"
(Jani) som höll i hyllorna så de inte skulle falla helt medan jag
utförde räddningsaktionen för mina böcker. Alla klarade sig, och
bokhyllan gick att återställa helt. Jag vågar dock inte packa så
tjockt på bredden längre ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)