4 juli 2016

Förlovningsklänningen (just a name)


Förlovningsklänningen kallas för förlovningsklänningen
av den enkla anledningen att jag tycker den ser ut som en sådan.
Den påbörjades för 2 år sedan om jag inte minns alldeles fel,
och blev klar för några veckor sedan. Klänningen består av ett
grått bomullstyg som jag har lagt vit spets över.


Övredelen är som ni ser en s.k. korsettövredel,
som passar perfekt på mig. Kjoldelen har några små veck,
och spetstyget hade en fin kant som passade perfekt
som fåll. Klänningen är fodrad (behöver jag ens skriva
det längre?) med aprikosfärgat foder.


För att göra klänningen lite tuffare använde jag en synlig
metalldragked, vilket kan ha varit en dålig ide´ eftersom tyget
"bucklar" lite konstigt över baken. Jag tror det beror på
kombinationen stadig dragkedja + ganska styvt tyg +
en icke-platt bakdel (på min platta provdocka passar den dock bra).
Förutom den lilla detaljen är jag mycket nöjd med denna klänning! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)