14 juli 2016

Books i look forward to

Några böcker som jag ser framemot att läsa så småningom :)
En del av dem är utkomna, en del inte. 


The Black Prism och Passenger är två böcker som jag har
hört mycket bra om, och de verkar passa min kinkiga boksmak :)


 Flamecaster utspelar sig i samma värld som The Seven Realms-
serien (en serie som jag snart ska läsa om) som jag älskade,
så den är jag väldigt nyfiken på, och And I Darken är skriven av
Kiersten White som skrev en av böckerna på min topp 2015-lista.
Dessutom är den en retelling på Vlad the impaler, och det låter
ju himla intressant.


Empire of Storms är femte delen i Throne of Glass-serien
som jag slutligen blev helt fast för när jag läste fjärde boken.
Systrars öde är tredje delen i en serie som jag just läste andra
boken i, och den är himla bra!


Och så den här då.. Jag gillar ju shopaholicböckerna, och den
senaste utkomna lånade jag nyss från biblioteket och läste.
Och jag är jäkligt glad att jag lånade och inte slösade pengar
på den kan jag säga. Becky är lika korkad som vanligt och har
inte lärt sig någonting under de x antal år man har fått följa henne,
och dessutom slutade boken i en riktigt irriterande cliffhanger.
Det var egentligen inte ens en cliffhanger, utan boken var typ "del 1",
och denna är "del 2". Men det får man inte veta förrän man har läst
ut första delen!! Så ja, jag ska självklart låna denna och läsa den för att
få veta vad som händer, men usch vad irriterad jag blev... :P 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)