19 juni 2016

Bokmalen hälsar

Jag har som ni kanske har märkt inte beställt några nya böcker
sedan februari, och det beror då som sagt på att jag har
fått någon sorts "omläsningssjuka" och på att adlibris
har höjt sina priser ganska så rejält och jag därmed
strejkar. Hur får jag tag i böcker att läsa då, undrar ni,
eftersom jag har läst åtta böcker på en vecka? Nå, jag
läser om de böcker jag har i min bokhylla, jag lånar böcker
av Bella, jag lånar böcker från olika bibliotek, och den senste
veckan har jag också upptäckt charmen i att läsa om mina
gamla ungdomsböcker ^^ Böcker som jag läste i lågstadiet/
högstadiet då alltså, åh, vilken nostalgi! Jag har lyckats hitta
en del i mina egna skåp, en del i lillsyrrans och nu ska jag
gå och gräva i "storskrubben". Jag har också en del böcker
som mamma läste när hon var liten :) Så, mitt liv går alltså
ut på böcker och jobb just nu i princip. Men det är väl det
sommarlov går ut på? :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)