5 april 2016

Ideas flying

Och sååå var jag igång med sömnaden igen! :D
Jag har ju de senaste månaderna försökt att minska på
både tyginköpen och syhögen, och idag sydde jag färdigt 
en klänning som har varit på G i ca 2 år, och en huppari
gjord av resttyg. Klänningen är jag ganska nöjd med, trots
lite småfel, men hupparin hade verkligen förväntat mej att
skulle skita sig totalt. Mest för att mönstret jag tog av en
gammal huppari var himla onoga utklippt, och för att tyget
var långt ifrån det ultimata hupparityget osv. Men till min stora
förvåning blev det jättebra, och det var bara en endaste liten
detalj med mönstret som måste justeras! :D Så japp, jag är
mycket nöjd med dagens sy-saldo. Och fler huppari kommer
antagligen att sys, det är ju ändå ett plagg jag verkligen använder.

Annars så har jag ju sparat maaaaaassor med små restbitar av
tyger, för jag har svårt att slänga bort saker och jag känner
mig sentimental över alla klänningar de har blivit eller något
sånt; men egentligen är de ju himla irriterande och går knappt
att använda. Så vad ska jag riktigt göra av dem? Här är då
Pinterest återigen min bästa vän, det mesta som går att göra är
dock typiska "hemmafru-aktiga" juttun, som verkligen ser
superhemgjorda ut, och det är ju inte riktigt min stil.
Det finns dock en hel del saker åt barn, och jag tänkte att t.ex.
tygbokstäver och ett förkläde med många fickor kan ju vara
riktigt bra att ha i mitt förhoppningsvis framtida arbete på
dagis, så jag tror jag ska kika lite närmare på såna saker.

Hur som helst, syfeelisen är framkallad, och inom några dagar
ska jag väl nog ha hunnit besöka Eurokangas också ^^

De här fiskarna som jag sydde för ett tag sedan är ju ett bra exempel
på "dagisrekvisita" gjorda av överloppstyg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)