13 mars 2016

Slalomtripen

Idag sätter jag mig i bilen och åker mot Vasa/Maxmo för
första gången på över tre veckor. Eller nja, igår åkte vi ju
också mot Vasa/Maxmo en bit, men då svängde vi av mot
Lapua istället. Fyra timmar spenderade vi i slalombacken,
och dessa fyra timmar räckte mer än väl till för att jag skulle
inse att slalomskidor är inte min grej, utan snowblades ska
det vara. Jag har ju åkt med min brors snowblades i flera år,
ända tills han bröt av ena förra året. Som tur är ska jag få
köpa Janis gamla istället ^^ Hur som helst, sex personer var
vi, och den som åkte mest var nog jag. De andra tog gärna
rökpaus, matpaus o.s.v., medan jag hade inställningen att nu
saken ska det åkas!! Roligt var det i alla fall, och fint väder :D
På hemvägen åt vi pizza vid det där stället i Härmä, nära
powerpark, med det var nog en enda stor besvikelse.
Sämsta pizzan ever. Mjölig botten, alldeles för många fyllningar
(jag orkade inte kolla, men tror att de hade lagt på fler än det sod
på menyn), och allmänt konstig pizza. Sedan försökte Jani vinna
en minion åt mig, men det gick inte heller. Voi huhhu.
Och idag åker jag då alltså hemåt. Det blir nog riktigt bra det
också, jag har saknat min lägenhet som bara den ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)