23 mars 2016

Pampas 2016

Joodå, jag har nog överlevt pampas jag också, och roligt hade jag!
Jag spenderade dagen med Bella (och Niko ibland), och träffade
dessutom Julia och Nilla med company också ^^




Först ut var olympiaden, som definitivt var roligaste delen av dagen.
Fellisen i att stå där på läktaren och skrika med hundratals andra 
människor i takt med låtar och radio-Jannes (?) juttun var obeskrivlig.


Sedan for vi på fryspizza och halarmärkessömnad till mitt,
för att sedan fortsätta till en mellanfest vid Omenahotelli.
Och sedan var det då dags för Amarillo, Rewell Center
och Markoolio. Detta är enda någolunda bra bilden jag fick
därifrån, hade väl andra prioriteringar vid det laget, haha ^^


På lördagsmorgonen mådde jag väl inte tipptopp om man säger så
(men vem säger ens så??), men man kan ju inte missa sillizen,
så bara att släpa sig på bussen och stå i kö. Jag har aldrig stått
i kö såhär många timmar under ett dygn tidigare.



Vid sillizen fick man mat och lyssna på kaj. Bra så.

Några tankar om pampas nu då:
* Hur faasiken orkar folk festa hela veckan!? Jag. Förstår. Inte.
* Himla kul när det bara (mest) är finlandssvenskar, det är så bra
stämning, och inga slagsmål eller något.
* Min halare har nu ytterligare ett halarmärke, några fina texter
och ett pampasarmband på sig ^^
* Jag och Bella har redan planerat att fara igen nästa år xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)