16 februari 2016

Jobbar på

Nå morjens.
Jag utnyttjar min lediga vecka för fullt här, med diverse
ärenden som ska springas och sysslor och uppgifter som ska
göras. Min praktikrapport är typ 98% färdig, tvättmaskinen har
äntligen tvättat färdigt, min torkställning har gått sönder (pga.
tyngden eller??) osv. Jag har också tagit i bruk min nya kalender
som jag fick i julklapp och skrivit in alla vårens lektioner, samt
skrivit lite planering i mitt nya häfte, eftersom mitt gamla nog
får gå i pension efter praktiken. Min ena praktik tog alltså slut
i fredags (vilket var riktigt sorgligt), och på måndag börjar nästa :)
Spannend spannend. Jag har också hunnit läsa ut en bok.

Alla hjärtans dag firades inte så speciellt mycket, förutom att vi
bjöds på supergod mat i Maxmo, samt beställde lite saker över
nätet, men mer om det i ett senare skede. Igår var jag ett varv till
Folksam också, som får plus för att de är så himla trevliga, hjälpsamma
och bra på svenska, men minus för att de är så svåra att få tag i.
Jag lyckas alltid gå dit just när de har matpaus (som tydligen ändrar
tid varje dag), och igår hade de flyttat! Nåja, efter en enkel google
maps-sökning hittade jag deras nya ställe, som faktiskt var dubbelt
närmare mig! Vilket inte säger så mycket eftersom de redan var himla
nära, lol. Jag gillar verkligen att bo mitt i stan ^^
Nåja, nu ska det ätas, packas, tränas (helst både finska och muskler),
och kanske läsas och sys lite också. Hejssvejs.


Ett moment av uttråkning förra veckan ledde till en rainbowshelf!
Tyvärr rymdes inte alla böcker, och hyllan är nu tillbaka i sitt
vanliga fullproppade state.


Ensnared, som jag läste ut idag. Titta va fiin^^


Ett av mina praktikprojekt, barnens blev jättefina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)