17 februari 2016

His Fair Assassin


Nu är det dags för lite boktips, eftersom jag just läste ut sista boken i
denna serie. Jag hade hört mycket bra om Grave Mercy, och när jag läste
den tyckte jag att den var väldigt bra, men något fattades, och den fick
därför betyget 4/5. Dark Triuph sade alla att var ännu bättre är Grave Mercy,
och mina förväntningar var därför väldigt höga, och jag blev besviken.
Jag hade helt enkelt förväntat mig mer, och blev därför lite uttråkad/
irriterad längs vägen. Dark Triumph fick 3/5. Mortal Heart verkade många
tycka att var den sämsta boken i serien, och med tanke på föregående bok
var mina förväntningar på 0, och jag läste den mest för att få ett avslut på
serien. Och jag blev positivt överraskad! Mortal Heart var en underbar
bok, full med överraskningar, mysterier, romans, krig, magi, politik osv.
Det var en bra balans av allt, och precis en sådan bok som jag gillar!
Sen tror jag också att Mortal hearts huvudperson Annith är den jag
känner igen mig själv mest i, och därför fick bäst kontakt med.
Jag måste också säga att flera av plot twisterna såg jag inte alls
komma, vilket är ett stort plus. Och så har de ju så himla fina namn,
Ismae, Sybella & Annith.

Hur som helst, Mortal heart fick 5/5, och jag rekomenderar
absolut denna serie till dem som läser YA och även tycker om
lite historiska delar :)

Sen har ju böckerna väldigt fina och till handlingen relevanta omslag,
även om mitt omslag till Dark Triumph är en fulare version av den ni
ser här. Och av någon anledning vill inte goodreads räkna med
mina två senaste lästa böcker i sina stats. Wtf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)