1 februari 2016

Färgglad kavaj

Det går bra nu! Med sömnaden, läsandet, praktiken
och livet i allmänhet. Peppar peppar!
Förra veckan sydde jag ju en hel del, och efter en snabb
inventering kan jag konstatera att jag sydde klart 5 nya
plagg (som hade varit påbörjade i olika länge, somliga
så lång tid som över 3 år!), + att jag sydde klart 5 andra
plagg som behövde lite olika ändringar. De 5 senare
har jag visat upp på bloggen förut allihop (även här har
vissa legat och väntat på fixning i flera år), men de 5 nya
dyker ju upp lite nu som då. Och min to-do-syhög bara
sjunker :D Och inget nytt tyg eller material har behövt
köpas än :D Så här kommer nu ett av mina senaste plagg:


...Ooooch det är en till kavaj! Den här har varit på gång rätt
så länge, jag började på med den direkt efter den förra.
Av någon anledning lämnade den dock, och det är först nu
när jag skaffade overlocken som jag orkade laga den färdig.


På utsidan är den riktigt fin, och till en i övrigt helsvart outfit
passar den riktigt bra. Insidan är jag dock inte lika nöjd med...
Tyget resmar ganska ordentligt, och eftersom jag hann zick-zacka
alla sömmar och sy ihop dem ganska långt före overlocken är det
inte världens vackraste syn. Jag har dessutom lagt till mellanlägg
på vissa delar efter att jag har sytt ihop dem, och eftersom 
mellanlägget inte är under sömmarna på vissa ställen flagnar det.
Foder skulle ju vara en strålande ide´ här, men eftersom jag inte
har lyckats hitta något foder som töjer går inte det (tyget töjer 
en del). Som tur är är det ju bara jag som ser dessa irriterande
juttun!

Fint tyg, fin dragkedja och fin sömnad (på utsidan!) är det ju
i alla fall, så till användning kommer den nog (har varit redan) ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)