24 januari 2016

Sömnadsplaner

Så, i och med min nya symaskin har jag fått tillbaka en del
sömnadsinspiration, och för tillfället har jag en del planer
som jag ska försöka få ner i ord här. För det första har jag
fortfarande tygköpstopp, för när man har ca. 2-3 stora lådor
fullproppade med tyg måste man ju hitta något att sy av!
Inom de närmsta dagarna ska jag åka en sväng via Maxmo
och botanisera lite, och se om jag kan hitta något fint ^^

Annars så är jag just nu mycket inne på att sy kreationer med
mycket tyg i, långa kjolar och så. Tyvärr får jag snällt hålla
tillbaka lite här, för när använder jag långkjol?? Aldrig.
En kjol i midi-längd har jag i alla fall sytt, och den + lite
annat ska fotas bara jag hämtar provdockan, så inom några
dagar :) Nästa helg har jag och Bella planerat att ha lite
syjuntta, och den inkommande veckan är jag, p.g.a. mitt
knasiga schema, ledig hela veckan, så då ska det sys :D

Det som är högst på prioritetslistan är tre trikåklänningar
som alla är påbörjade men har lämnat halvfärdiga, de borde
vara snabbt fixade nu med nya maskinen :) Annars så spenderar
jag en hel del med tid på pinterest också för att få ideer, men
först är det alltså halvfärdiga projekt som gäller, och det har
jag inte brist på :P Annars drömmer jag också om chiffong,
pärlbroderi och snygga kavajer. Men vi får se vad det blir till ^^



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)