7 januari 2016

Nervositet och bad

Idag har jag haft en riktigt bra dag. Och det bästa är ju att
inte ens halva dagen har gått än! ^^ Hursomhelst, jag
började dagen med att besöka min praktikplats. Jag var som
vanligt svinnervös, och förväntade mig det värsta ungefär.
Personalen och barnen var dock jättetrevliga, och nu är jag
riktigt peppad på att börja på måndag! :D Nu har jag också
fått utrymme att tänka på hur roligt och intressant det ska bli,
istället för "herregudjagkaningenfinskaochtänkomallaär
jätteotrevligaochhatarmej??" Så, det blir nog bra. Sedan höll
jag tummarna för att bilen skulle starta, och lovade den att om
den bara tar mig till skolan och tillbaka skippar jag
prismahandlingen som jag hade planerat. Det var en bra deal
tyckte min bilen, och startade. Eftersom jag är en effektiv
och planerande person hade jag förutom mitt egentliga ärende
till skolan också sett till att få med mig de grejjer som behövdes
till två andra skolärenden, och jag fick därmed fixat tre ärenden
på en bilfärd. Najs. Och så kom jag hem kl. 12 och har därmed
klarat av dagens jobbigaste (för man måste gå ut) moment,
och det enda jag egentligen behöver göra än idag är att städa lite ^^

En annan sak som jag ska göra ikväll är: bada badkar! Det gjorde
jag visserligen en del hos Janis också förra veckan, men ikväll ska
jag njuta av att få ligga där ifred hur länge jag vill med hårinpackning
och en bra bok. Tror inte jag vågar ta med min Harry Potter bok dit,
men men. Jag ser faktiskt löjligt mycket fram emot detta moment av
mitt liv, haha.

Edit: Det är ju imorgon jag ska i badkaret för att hålla håret så rent
som möjligt för i helv***!! Besvikelsen alltså :,(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)