3 januari 2016

Hår och reashopping


Mitt hår alltså, som jag ständigt oroar mig för och försöker böja efter
min vilja, är jag för tillfället ytterst nöjd med. Jag färgade utväxten
för någon vecka sen, och har sedan använt silvershampo vid varje tvätt.
Och jag kan nu stolt säga, att trots dess tunnhet och förmåga att tappa strån
vid minsta beröring är jag nöjd. Och det händer ganska sällan.
På nyår lockade jag det, och ännu två dagar efter var det vågigt och
jättefint ^^


Och titta vad låååångt det är! :D
Det är inte ens speciellt slitet!


Och så över till det andra ämnet för idag; reashopping.
Reashopping brukar oftast resultera i plagg som man egentligen
inte behöver eller ens kommer att använda, bara för att "det är ju
så billigt!". Efter 10 billiga HM tröjor är det dock inte ens så billigt
längre. Hur som helst, inte för att jag nu brukar go bananas på rean
annars heller, men i år har jag verkligen lyckats! Tre par jeans,
två (billiga) HM tröjor, och en filt. Och allt faller under någon av
kategorierna "behövs", "har velat ha länge", eller "vill verkligen ha".
För att inte tala om att allt faktiskt var på rea också!


Denna filt alltså. Som ni kanske minns fick jag en färggladare och
somrigare version i inflyttningspresent av Jani, och för mig som älskar
mysiga filtar och söta ugglor var det ju helt enkelt en superpresent!


Så, igår irrade jag runt i bokhandeln och tittade mig omkring, när min
blick fastnade på denna skönhet. Jag höll den i famnen, ville köpa, och
tittade på prislappen. Njaaa, liite väl mycket för en filt kanske. Tänkte lägga
tillbaka den. Fick syn på skylten "alla julsaker -50%". Höll tummarna,
gick till kassan och frågade "Är den här också på 50%??" Ja. Det var den.
Och nu ligger den här bredvid mig i en påse, som jag öppnar och kikar i
lite nu som då. Materiell lycka alltså. När jag gifter mig vill jag ha en
brudklänning av detta tyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)