23 november 2015

Flitig studerande här

Efter att ha gjort pinsamt lite läxor (typ inga) förra veckan
är jag nu igång igen. 4 sidor skrivna om beroende och missbruk,
check! Även om jag inte tror att jag kommer att arbeta med
missbruk i framtiden är det ändå ett väldigt intressant och aktuellt
ämne, inte minst här i Jeppis där jag sitter nu. Jag blev faktiskt
riktigt ivrig och googlade för brinnande livet för att hitta vilka
substanser som är narkotikaklassade i Finland enligt lagen, men
jag hittade inget svar :( Hur som helst, de "läxor" jag har nu är
i princip tre större inlämningsuppgifter som är ganska omfattande,
och fastän de inte är direkt svåra förvandlas min hjärna till mos.
Missbrukarvård, gerontologi och socialhandledning.
Grejjen är ju också att man kan inte bara skriva "Droger är farligt
och olagligt", utan man måste ha källor på allt! Voi huhhu.

Nu tar jag i alla fall paus ^^ Imorgon blir det att köra tillbaka till
Vasa igen, och det blir en tidig start för att hinna via Maxmo och
hämta diverse grejjer också. Bl.a. hade jag fått ett brev från
Rättsregistercentralen som föräldrarna var lite fundersamma över
(Vad sakran har hon nu ställt till med liksom??), men jag misstänker
att det bara är mitt brottsregisterutdrag som beställdes inför praktiken ^^
(alla som arbetar med barn måste uppvisa ett sånt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)