24 november 2015

Duktig men inte på allt

Idag när jag kom hem från Jeppis bestämde jag mig för att
idag skulle vara en sån där dag då jag gör massor. Och jag har
faktiskt lyckats riktigt bra! Föreläsning, bussärende, klädtvätt,
läxor, mathandling, skrivbordsstädning, lite dammsugning och
matlagning. Och så ska jag göra smoothie också.

Skrivbordet mitt då var alltså inte särskilt lätt att skilja från
en soptipp, med tyg, kläder, pennor läxor och allt vad där nu
trängdes i en hög mittpå ^^ Nu är det julstädat och fint :P

Läxorna håller jag på med för fullt, samtidigt som jag funderar
lite på min matsituation. Som är riktigt dålig. En dag av fem känner
jag mig inspirerad och motiverad att faktiskt laga bra mat, resten
av dagarna lever jag på joghurt, skinka och ägg. Inte så hälsosamt
alltså, och det förklarar antagligen varför jag inte orkar så mycket
alla dagar. Idag skrev jag en matplanering för några dagar framåt,
där jag ska äta minst en ordentligt lagad måltid per dag, plus en frukt
(eller smoothie med frukt i). Det är inte så att jag inte vill äta, det är
bara så sädans tråkigt att laga mat när man är själv. Plus att det tar tid
och är allmänt väldigt jobbigt tydligen. Men nu ska jag alltså skärpa
mig och försöka ändra på detta ohälsosamma sätt :)

Jag har också inhandlat kokosolja, som jag tänkte stoppa både i
håret och i munnen, förhoppningsvis får jag lite samarbetsvilligare
hår och hälsosammare kropp då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)