3 juli 2015

Tillbakablickar

Hmm, intressant att sitta och läsa gamla blogginlägg såhär
mitt i natten ^^ Har just läst igenom Juli 2012, 2013 och 2014.
Jaa, vad ska man säga? Saker som jag stressade sönder över då
har jag totalt glömt bort idag, och saker som jag var så exalterad
över då blev besvikelser. Samtidigt har en hel hög nya möjligheter
och braiga saker dykt upp, och sånt är ju livet. Svårt att planera :)

För ett år sedan var jag excited över att flytta till Åbo och studera,
och flytta hemifrån igen, och nu är jag i samma sits fast mot Vasa istället.
Jag insåg också att jag har varit lite otydlig den senaste tiden: Jag och
Jani kommer inte att bo tillsammans i Vasa, eftersom jag studerar där,
men han arbetar i Jeppis. That sucks. Så nu är vi tillbaka på dethär jäkla
"träffas på helgerna-skiten" igen, men vad ska man. Bara att kämpa sig
igenom, vi flyttar ju ihop förr eller senare. Även om jag ibland bara
vill skrika av frustration. Min point här var i alla fall att det är kul att
ha bloggen med en massa samlade minnen som man annars hade glömt bort :)
Och så kan man ju lära sig något också. T.ex. att inte oroa sig så mycket
över varenda lilla sak, samt uppskatta de bra stunderna mer.
Och vara glad över sina fina kompisar, familj och pojkvän <3

Edit: Jag vet förresten inte om det här betyder att jag är narcissistisk
eller bara ego, men när jag läser mina tidigare inlägg sitter jag oftast
och skrattar för mig själv. Jag är ju skitkul! Kanske för att jag ju förstår
min egen humor exakt? Kul läsning i alla fall ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)