16 juni 2015

Städning, blommor och biltvätt

Ända sedan jag kom hem från Åbo har mitt stackars rum varit
råddigt så in i... och inte hade jag några större förhoppningar
om att få det städat denna vecka heller. Men! Imorse när jag vaknade
fick jag en städkick, och en timme senare var rummet skinande rent!
Okej, skinande och skinande, dammsugat och upplockat är det
i alla fall :)

På fredag är det midsommar, och jag är ledig! ^^ Så då ska jag,
Jani, Bella och några andra till en villa. Eftersom jag jobbar kl. 3
på lördag blir det nu inte helt hulivilifirande, men lite :)
En sak är i alla fall säker: det kan så vara minus 20 grader om det vill,
klänningen och blomsterkransen ska på!! Exakt vilken klänning är inte
bestämt än, men jag har ju inte brist direkt så...

Något annat som behöver städas är min bil. Fasiken alltså, jag har
varken tvättat eller städat den inuti på typ ett år såatteee...
Nu är ju min bil en så tacksam färg att den ser väldigt ren ut även
om den inte är det, men senast jag var i jeppis fick den en hel del
fågelskit på sig, och det syns minsann. Så, biltvätt it is, kanske
på onsdag eller torsdag?

Nåja, nu ska jag slappa lite till, och sedan blir det klädtvätt, och så
jobb senare idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)