28 maj 2015

Turkutrippen

 Tänkte jag skulle skriva lite om min Åbotripp nu innan jag glömmer
bort det :) 12.20 startade alltså mitt tåg, och två tågbyten senare var
jag framme i Åbo kl. 6. Då promenerade jag en halvtimme till en kompis,
där jag åt subway, drack rosevin och pratade skit ^^ Så småningom gick
jag vidare till en annan kompis, där jag skulle sova.

På tisdagen hade vi några timmar skola, och efter skolan for jag ut på
lite minishopping. När jag kom tillbaka till mitt "hotell" testade jag
förstås badkaret! På kvällen samlades vi en åtta-nio stycken vid en
kompis, där vi spelade spel och lekte lekar. Insåg där en tolvtiden att
vi behövde mera utrymme, och körde därför iväg till en 
sportplansparkeringsplats ^^ ... där vi lekte vidare. Folk som såg oss
(det var inte många som tur var, det var ju mitt i natten), tyckte nog
att vi var lite konstiga, men whatever. Socionomstuderande måste väl 
få testa dagislekar i praktiken också. Vi spelade även lite fotboll,
och jag, som inte kan spela fotboll alls, lyckades finta bort han som kunde
med två väldigt bra moves. Jag funderar nu på att påbörja en fotbollskarriär :P
Hursomhelst, hem kom vi en tretiden, och det var en superrolig kväll :)

Igår blev det lite skola igen, och så hann jag vara på café med två kompisar
innan jag slutligen hoppade på tåget hem. Och om ca. 3 timmar börjar
sommarjobbsinskolning! Jag har faktiskt inte ens hunnit vara nervös,
men det kommer väl... :)


Fint väder i Tampere.



Detta köpte jag på min minishopping!


En "målarbok" för vuxna, love it!



Somnade nästan i badkaret, och bestämde mig ännu en gång för att
se till att ha ett badkar i mitt framtida hus.


Fint väder i Åbo också!


...och fin utsikt :)


Denna tårtbit kostade 6 euro, och jag började dessutom
må illa av den. Not worth it.

Men ja, även om detta egentligen var skoldagar har jag mer sett
det som semester, och ett sätt att träffa mina Åbokompisar!
... som jag kommer att sakna massor, och det var väldigt sorgligt
att inse att vissa kommer jag nog inte att träffa på jättelänge :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)