25 maj 2015

Tåg, bergochdalbanor och minions

Sidu, måndag betyder inte längre första praktikdagen på
veckan :/ Idag är jag faktiskt ledig, och ska spendera
dagen med den otroligt roliga sysslan åka tåg.
Sen blir det två skoldagar, och efter det två jobbinskolnings-
dagar. Det känns faktiskt lite sorgligt att praktiken är slut,
jag trivdes så bra... Sista dagen fick jag ett häfte med fina
teckningar av barnen, en blomma i en fin kruka och en massa
kramar ^^

Denna helg har Jani varit hit, med sin motorcykel. Liiiite häftigt
ja :D Jag är dock livrädd att han ska köra omkull. På lördagen
var vi till powerpark, och även om det var lite dåligt väder var det
jätteroligt! Typhoon är definitivt min favoritåkgrej!
Sen påpekade jag för Jani att det skulle ju vara romantiskt om
han vann ett kramdjur åt mig, efter att jag hade fått syn på
några gigantiska minions. Spelet som man skulle spela krävde
dock fyra spelare som tävlade mot varandra, så mamma och
pappa fick också vara med. På detta sätt skulle ju ändå någon
vinna e minion åt mej :P I slutändan var det faktiskt min kära
mamma som vann, någon mega-minion fick man dock inte,
utan en lite mindre. Jag blev dock glad ändå ^^ På kvällen
var det finmiddag på ett köpcenter, helt ok mat och gratis
dricka, hehe, plus underhållning :) När vi kom hem tittade
vi på eurovision song contest, men jag och Jani for och sova
efter halva. Inte en enda av låtarna förr mig i smaken :/

Sååååå som sagt tågåkning idag då. Och träffa Åbo-kompisar
på kvällen :D Så vi hörs då vi hörs :)

Mitt inköp från Ikea för hundra år sedan som jag inte har visat
er än. En klädställning! Perfekt.

 Bakade mockarutor till dagis nästsista dagen som tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)