17 maj 2015

Av gammalt överlopps

Jasså, idag flödar minsann både blogginspirationen och
sömnadsinspirationen märker jag! Men det är väl dags,
bloggen har ju varit lite halvdöd den senaste månaden.
Just nu kikar jag runt på pinterest och smider planer,
men innan jag delar dem med er ska ni få se vad jag sydde
senast jag fastnade på pinterest:


Fiskpåsar!
Hittade som sagt en bild på pinterest, och utgående från den
ritade jag ett mönster och provade mig fram. Den blommiga
fisken är första versionen, och där blev huvudet lite väl långt.


Jag har inte använt något "nytt" tyg, utan bara tagit spillbitar.
Alla dessa tygbitar är alltså överlopps från alla mina klänningar.


Samma sak med denna. Här syns ju bl.a. mina fina sidentyger <3


I den blåa fisken lade jag ngt sorts vadd i fjällen, så att de
skulle bli lite tjockare, och inte ligga så platt.


Båda fiskarna är dessutom fodrade, både inuti och bakom
varenda fjäll. Det tog sin lilla tid...


Till ögon hittade jag lite färglada pärlor i mina gömmor.

Jag måste ju säga att detta är ju en skitsmart ide om man som jag
har en massa fina små tygbitar som inte räcker till ngt större projekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)