20 februari 2015

Skotskrutig klänning


Så, detta tyg tyckte jag väldigt mycket om, och eftersom det var
relativt billigt köpte jag ganska mycket av det (samma tyg som i
skoluniformskjolen). Klänningen har inget foder, och i
kombination med ganska tunt tyg är hela klänningen ganska
slattrig :/ Kul också då den lyckas se bättre ut på provdockan
än på mig -.-


Kragen blev också den lite konstig passform, speciellt med passpoalen
som linning. Över kragen har jag i alla fall lagt ett svart spetstyg
som jag hittade i en av mina lådor.


Genom passpoalen går ett band, som sedan knyts i nacken.
Anledning; för att få lite mer stadga i urringningen.


...och så tar vi en tyst minut och beundrar den otroliga 
mönsterpassningen i ryggen. Randen i mitten är alltså en 
smygdragkedja. Jag kan ju dock ännu säga att pga. just det
slattriga tyget blev dragkedjan bucklig.

Slutsats: Fint och härligt tyg, men passade inte till denna
klänningsmodell!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)