18 februari 2015

Silverkjolen


Japp, ni känner väl igen både tyget och modellen här.
En ganska enkel kjol, med fickor, linning och foder.
Extremt bra figursydd är den också, samt lite väl tajt beroende
på när man åt senast.


 Insnitt både fram och bak, och som ni ser har jag lyckats
mönsterpassa fjärilarna ganska bra i misstag ^^


Gillade kiwin, och satte den därför mitt på linningen.
Tyget är förövrigt mellimello, och fodret är 
Eurokangas billigaste :P Jag ser nu att jag även har råkat
mönsterpassa linningen ganska bra O.o
Då är man väl en ganska bra sömmerska, om man
mönsterpassar utan att ens märka det själv x)


Som sagt, svårt att visa på bild hur bra kjolen passar,
men jag är hursomhelst väldigt nöjd med denna :)
Jag hade tänkt brodera på lite pärlor också, men hittade dem
inte. Kanske lika bra det, de skulle ändå inte ha synts så bra
i och med mönstret :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)