28 februari 2015

Militärkjolen


Ännu en kjol från mitt nu gamla och invanda mönster ^^
Denna har dock en lite längre historia, den var faktiskt den första
"prototypen" jag klippte ut i december! Tyvärr tänkte jag totalt snett,
och kjolen blev alldeles för liten. Nu i februari har jag klippt den enligt
det rätta mönstret (men mindre), och så lade jag till läderstyckena i sidorna.


Kjolen har alltså läder (fejk) i sidorna och som linning. Jag gjorde även
2 veck på varje sida. Jag hade egentligen tänkt göra 4 veck på varje sida, 
men jag tänkte tydligen fel när jag mätte så det räckte bara till två O.o
Kjolen har också insnitt och fickor, men jag lämnade bort fodret denna gång, 
jag tyckte helt enkelt inte att det behövdes eftersom tyget är ganska så styvt. 

Slutligen är denna kjol inte alls i min vanliga lite sötare stil,
utan lite mer åt det tuffare hållet. Jani utnämnde den genast
till sin favoritkjol ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)