28 februari 2015

Big News

Så, för att ta det hela ganska enkelt; jag och Jani ska flytta hem.
Med "hem" menar jag i första hand till våra föräldrar, och sedan
mot sommaren förhoppningsvis till en lägenhet någonstans i
Österbotten. Anledningen till detta är då 1. Jag trivs inte riktigt bra
i Åbo, 2. Jani har fått jobb i Jeppis. Så, i slutet av april ska nycklanra
lämnas in, och så blir vi österbottningar igen :D Nu låter det som
om jag ska hoppa av skolan, vilket jag icke ska; jag ska försöka bli
flyttad till socionomlinjen i Vasa istället. Men eftersom jag har praktik
i maj flyttar vi redan då. Jani kommer dock att spendera en hel del tid
i Jeppis redan de kommande veckorna, så idag förde jag honom till
tåget och sitter nu här forever alone och äter middag med Dr. Phil x)
Jag fick dock en lockande inbjudan om spelkväll av en kompis, vilket
ju lät mycket bättre än att tröstäta ensam, så så småningom blir det att
hoppa i bilen och fara in mot stan :) Annars så är det bara att jobba hårt
den sista biten i skolan nu då, och sen får vi helt enkelt se hur det blir
i maj/till sommaren/med allt flyttande/till hösten. Men som min mamma
brukar säga; "He ordnar se noo!" :)


Jag gissar att det kommer att bli en hel del körande mellan Åbo, Vasa,
Maxmo och Jeppis de närmaste månaderna, och då måste man ju ha
en bra rattmuff som matchar både bilen och väskan ^^

Haha, nånej, det där matchande är nu bara ett plus, men annars
så mycket mysigare att hålla i denna gosiga sak än en kall ratt
tycker jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)