28 februari 2015

7 days of food

Day 1

När Julia var till Åbo förra vecka åt vi på min och Janis favorit-
asiatiska restaurang. Först får man denna goda soppa som
förrätt.


Sedan beställde jag nötkött med vitlök.


Supergott var det, men man får så himla mycket att jag aldrig
orkar äta upp det! #ilandsproblem

Day 2

Jag och Jani köpte färdiglagad regnbågsforell, och så lagade
jag hassebagspotatis till, supergott!

Day 3

Eftersom vi hade halva köttbiten kvar från min pulled pork
lagade jag det en gång till, tyvärr blev det inte heller denna
gång som jag ville :/

Day 4

Min smarta uppfinning: strössel i chokladpudding.

Day 5

När familjen var och hälsade på åt vi på en asiatisk restaurang i
shoppingcentret Mylly. Det var andra och sista gången vi åt där.
Det finns helt enkelt bättre ställen.

Day 6

Eftersom Jani har fått jobb bjöd han mej på mat vid Hiili,
och jag tog exakt samma saker som förra gången ^^


Servitören frågade förvånat om jag verkligen skulle ha 2 rätter med
jätteräkor, och jag bara, Jaa! ^^

Day 7

När vi var till Tampere och shoppade (där jag förresten köpte endast
3 plagg och en klädställning) fick Jani välja mat, och då blev det
Beef King.


Mysigt ställe inrett som USA på 60-talet (?) :)

Jag tog lövbiff med vitlöksdipp, väldigt gott :)

Som ni märker har det lyckats bli en hel del uteätande de 2 senaste
veckorna, men nu är det slut med det! Den kommande veckan ska
det endast lagas hemlagad nyttig (men god) mat! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)