22 januari 2015

Tidsbrist

Hejsan svejsan. Varför känns det som om dagarna bara blir
kortare och kortare!? Jag har så mycket jag vill/borde/måste
göra, och hinner knappt med något! Förutom sömnad, mat,
läsning, skola och läxor har jag en hel del andra program också
(besök?, fest, mer fest, träffa folk osv.), och tiden räcker inte!!

Om en vecka har vi tent, och precis som förra tenten fick jag
plötsligt en väldans sylust. Ikväll har jag därför sytt en provtröja,
sedan sydde jag den riktiga tröjan (av ugletyget, supergullig blev
den), sedan funderade jag lite på min vårkappa, och sedan fick
jag via youtube en riktig superide som jag ska sätta igång med så
fort som möjligt. Några ledtrådar; fleece, det är till både Jani och
mig, det är inte en fleecedräkt ;) Slutligen så ska jag även sy en
chiffongkimono, för att öva lite!

Angående hur superdålig jag är på att visa vad jag syr; där före julen
började jag ju att fotografera en del av mina projekt på provdockan,
och det tror jag att jag ska fortsätta med. Nästa steg är då att flytta över
bilder från telefonen/minnestickan/wherever för att faktiskt visa dem
här. Det ska jag tammefan göra nu med detsamma!

Slutligen firade jag och Jani 3 år tillsammans idag, genom att äta
på en ny restaurang (Hiili hette den). Där hade de både jätteräkor
med vitlök som förrätt och huvudrätt, och därmed var jag nöjd.
Jani var också nöjd, och vi kommer definitivt att återvända! :)


Otroligt romantisk kärleksförklaring till Jani för att han just
hämtade juissi till mig: Jani, du är saltet på min cashewnöt,
drömfångaren på min gardin och omslaget på min bok <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)