4 januari 2015

Kommande intressanta böcker

Blogginspirationen är tydligen hög idag, och eftersom Jani
har annat att syssla med har jag tid också :) Pga. detta har jag 
också råkat fastna vid datorn lite längre än beräknat, 
vilket slutade med att min to-read-lista hade växt betydligt. 
Bl.a. såg jag att Amanda Hocking (Trylletriologin) skulle komma 
ut med en ny serie, i samma värld som trylle. Och omslagen 
till de första två böckerna är så otroligt fina!!! 
Första boken (som kommer ut 6.1.-15) ska definitivt beställas 
med nästa bokbeställning. Pointen med detta inlägg var dock att 
visa upp några böcker som jag är extra excited att köpa/läsa 2015. 
Eftersom jag sällan köper engelska böcker direkt de kommer ut 
(pga. dyrare i inbundet) är de flesta inte publicerade 2015. 
Nåja, här får ni nu då några böcker som jag ser fram emot 
att läsa extra mycket under 2015!

The Demon King är första boken i en serie på fyra, och på
beskrivningen låter denna tetralogi perfekt för mig. 
Denna kommer åtminstone att ingå i min nästa bokbeställning, 
frågan är bara om jag ska beställa endast första boken, 
eller om jag ska beställa alla fyra på en gång (bokbox)?

Changeless är del två i parasollprotektoratet, första boken läste
jag ut igår. Ser fram emot att läsa resten av böckerna, + de två
spin-off-serierna :) Tyvärr finns bara ettan och tvåan översatta
till svenska, och engelskan i dessa ska tydligen vara ganska svår,
vilket jag kan förstå med tanke på att jag knappt förstod vissa svenska
ord och uttryck. Men det tar jag som en utmaning!

Denna är fortsättningen på These Broken Stars, och ska beställas
direkt den kommer ut i paperback, om jag inte faller för frestelsen
och beställer den innan det O.o

Sista boken i serien, väntar spänt på svenska pocketversionen,
som förhoppningsvis kommer ut i år :)

Alienated var en av de böcker jag skrev om tidigare idag,
som kommit ut i paperback denna månad. Ska beställas
så fort som möjligt.

Shadowstudy är både bok 4 och bok 1 i 2 olika serier om jag
har förstått det rätt? Hur som helst, bok 4 i samma serie som Giftet,
som var med på min "Topp 10 bästa böcker 2014-lista".
Denna borde komma ut i år.

Talon är skriven av samma författare som Blood of Eden-
triologin (som jag älskade), och kommer förhoppningsvis
ut i paperback i år. Jag totalt älskar omslaget.

Snow like Ashes låter som en intressant historia (lite liknande
Demon King?), + att omslaget är underbart. Hoppas på att
paperback-versionen kommer i år.

Här är då Amanda Hockings nya serie som jag nämnde tidigare, 
The Kanin Chronicles. Totalälskar som sagt de två första omslagen, det tredje,
not so much. Är i alla fall peppad att läsa serien, som alltså är i samma värld
som Trylle, men i kallare klimat typ? Dessutom är båda serierna inspirerade
av nordisk mytologi, och innehåller en hel del svenska/norska ord, vilket
kan ses som både roligt, intressant och en aning irriterande. Alla tre kommer att
komma ut direkt i paperback, ettan i januari, tvåan i maj och trean i augusti.

Sist men inte minst har vi Fairest, som är en sort mellanbok i The Lunar Chronicles.
Efter Cress men före Winter, och ändå en riktig bok om jag har fattat rätt?
Denna kommer ut i inbundet i januari. Jag ser även fram emot Winter, som
borde publiceras i slutet av året (hur ska man orka vänta!?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)