6 januari 2015

Imorgon börjar skolan

Så var man tillbaka i Åbo då. Resan blev något försenad
pga. en mycket lömsk men plötslig urinvägsinfektion,
men den försvann lika snabbt och idag mår jag hur bra
som helst :) En bit efter Vasa såg jag till min fasa att snön
försvann mer och mer, och någonstans runt Raumo hade
de ingen snö alls!! Vad i...??? Här i Åbo fanns det som tur
är lite snö, och det borde även komma mer senare i veckan.
Tur det. Vi funderade redan allvarligt på att vända tillbaka
mot Maxmo/Jeppis, där var det minsann ingen snöbrist alls!!

När vi kom fram bestämde vi att eftersom kylskåpet är tomt
och butikerna stängda är det fullständigt berättigat att beställa
pizza, så nu är jag mätt och glad ^^ En sak som jag inte är så
glad över är att jag måstade lämna min dator i Maxmo för att
skickas iväg på reparation :(( Fick istället ta med min gamla
dator som visserligen fungerar, men ändå känns totalt ovan...

Slutligen så funderar jag om mina klasskompisar alls kommer
att förstå vad jag säger imorgon, eftersom jag efter 3 veckor med
hardcore dialekt (XD) knappt kan skriva detta inlägg. Ni ser ju att
det blir lite väl fina och obegripliga ord ibland. Nåja, så farligt
är det väl inte :P Ikväll ska jag ha en "ta hand om mig-kväll",
med dusch, hårinpackning, nagelfix osv. Förutom att mina naglar
ser hemska ut har jag nämligen fått lite bättre shampo och balsam
i julklapp som ska invigas :) (plus att jag inte har tvättat håret
sen i fredags eftersom jag var rädd att varmvattnet skulle ta slut
vid Janis). Imorgon ska det handlas, och så ska smörgåsgrillen
och brödrosten invigas! :D Och så har jag ett paket att hämta :D
Och så ska jag snart beställa ännu mer böcker :D
:D :D :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)