25 januari 2015

Frostfire

Idag läste jag ut boken Frostfire (vilket gör att antalet lästa
böcker på ca. 3 dagar är 4 stycken), och jag tänkte ta och
recensera den lite här. Frostfire är då första boken i serien
The Kanin Chronicles, som är en spinoffserie på Trylletriologin.
Jag tyckte väldigt mycket om Trylle-böckerna, speciellt
världen var så himla mysig. I Frostfire vår man veta mer om
alla "tribes" och själva livet i deras städer, och jag bara älskar
det! Det är så mysigt, och jag gillar att det är kallt, och snö,
och skandinaviskt, med en hel del svenska ord och referenser.
Hela boken var genommysig att läsa, detta gjorde dock
att själva historien inte riktigt utvecklades, och ibland hände
ingenting alls kändes det som. I vanliga fall skulle jag ha tröttnat
på en sådan bok för länge sen, men eftersom just all fakta
omkring var så intressant gick det. I och med första boken
har nu i alla fall världen förklarats, "mysteriet" börjat och så vidare,
så jag hoppas att de två efterföljande böckerna har lite mer action.
Om jag tänker tillbaka på trylletriologin så var både första och
andra boken ganska långsamma, och sedan i tredje boken hände
allt. Jag gillar även att karaktärerna var lite äldre i denna bok,
då känns det hela lite mer relaterbart. Till sist så tyckte jag att slutet
var lite konstigt, själva handlingen hade precis eskalerat, och så ska
de bara acceptera alla konstiga saker och åka hem. Whaat?
Men ja, jag kommer definitivt att beställa följande bok så
fort det går (i maj). Lite gissningar då, baserade på boken, samt
alla böckernas omslag; Bryn kommer att bli ngt stort inom
Skojare-triben. Får se om jag får rätt ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)