11 december 2014

Uttråkad

Idag har jag börjat på riktigt ordentligt med en valfri kurs.
Jag har lite som mål att få den ganska klar före januari, men vi
får ju se hur det går. Jag ska i alla fall skriva en analys (?) om en
artikel och en bok (fast jag har 3 böcker ojdå), + en kompetensanalys.
Eftersom jag känner att min kunskap om funktionshindrade är ganska
liten bestämde jag mig för att skriva om det. Och det går som sagt
riktigt bra, har skrivit ca. 2 sidor hittills idag. En lite konstig sak som
jag upptäckte med mig själv; varenda gång jag ska skriva ordet
funktionshindrade skriver jag det utan k, alltså funtionshindrade.
Varenda gång. Jag vet ju precis hur ordet stavas, men när jag skriver
snabbt på datorn är det som att hjärnan hoppar över ett steg. Voi voi.
Tur att det finns rättstavningsprogram på skolans dator. Alltid lika
roligt att lägga in texter där och se hur julfint det blir med alla
röda understrykningar ^^

Förövrigt är jag dödligt uttråkad. Jag vill bara få det här sista seminariet
ut världen på tisdag så att vi kan åka hem! Känns svinonödigt att sitta
här i lägenheten och mögla liksom. Lite därför jag försöker utnyttja
tiden till att göra ngt vettigt också (valfria kursen). Imorgon ska jag
i alla fall och bowla med några kompisar, på lördag ska jag och Jani
möjligen på julmarknad, och på måndag ska jag ut och äta med klassen.
Sen blir man ju inte direkt på bättre humör av det här pissiga vädret
heller!! Nåja, nu ska jag fortsätta skriva, och så småningom kanske
jag ska gå en sväng till prisma och köpa nötter :)

Annat kul; Jani har börjat spela ett spel där han kan prata med folk
(hans kompisar i Jeppis tex.) över internet, och det är ju ett nöje
i sig att höra hur de håller på. Svär och gormar och saker.
Och då är tydligen Jani "lugnast" av dem. Just hörde jag tex;
"Willy Wonka, your´e full of shit!" Eh, jaha? Förra veckan
hörde jag också; "bla bla bla Danielas trosor bla bla" ???
Hur ska jag förhålla mig till detta månne...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)