9 november 2014

Housewiven

Alltså jessus vad produktiv jag har varit denna helg!
Städat och tvättat och läst läxor om vartannat. Så går det
när man låter bli alkoholen ^^ Jag har alltså tvättat 5 tvättmaskiner,
+ en del handtvätt, + diverse annan städning, och inte att förglömma;
diskberget! Sen så har jag racerläst Socialpolitik i norden, och försöker
just nu skriva av hela boken på två dagar. Det är ett omöjligt
uppdrag, men en två-tre kapitel ska jag nog hinna med.
Det bästa är att socialpolitik har visat sig vara både intressant och
roligt, och jag vill inte alls lämna tillbaka boken. Så. Typiskt.
Hur som helst, känner mig superduktig och tillfreds med mig själv nu,
och är även väldigt nöjd att jag börjar lära mig något av den här
socionomjuttun :) För att plussa på ännu lite vuxenpoäng har jag
och Jani skrivit både matsedel och inköpslista till kommande vecka ^^
Sist och slutligen har jag lärt mig en del finska ord också. Tyvärr är
de flesta inte sådana man använder i yrkeslivet direkt :P

//Housewiven i Åbo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)