23 oktober 2014

Studieliv

Idag har jag haft ett riktigt flow gällande skolarbete.
Halleluja, för det händer ju inte ofta. Jag har läst en hel del av
litteraturen jag ska ha läst, och nu bara väntar jag på att börja skriva ^^
Jag har valt ett ämne som intresserar mig också, vilket gör hela
processen mycket enklare. Till en annan uppgift skulle vi analysera
en artikel i en dagstidning, och då var det förstås gamla hederliga
Vasabladet jag valde.

Ikväll ska jag och Jani ha myskväll, vilket betyder säsongsstart
the 100! Känner mig ganska klar med läxorna för idag, men tills
vidare har jag bestämt mig för att studera minst 1 h per dag, minst 2 h
på lediga dagar. Detta schema skiter sig dock lite redan imorgon,
för då kommer som sagt Julia hit på besök ^^

Sist men inte minst håller jag nu just på att läsa en av mina nya böcker,
Alice Through the Zombie Glass. Hint hint till halloweenkostymen.
Jag har även läst ut en till bok, som var jättesupermegabra. Men mer om
den sen när jag visar alla böckerna. Sömnaden står fortfarande på noll.

Och så en sak till; jag blev lite sur på Jani idag, han skulle nämligen prova
att laga currysås, och så råkade han hälla i kaffe! Till min stora förvåning
blev det så gott att jag tog två portioner. Vem kunde tro det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)